Marketingový institut - logoJiž za necelý měsíc uspořádá Klub Marketingového institutu první ze série konferencí pod společným názvem: MARKETING FRINGE PO ČESKU. Tyto konference chtějí přinést do českého marketingu čerstvý vítr tím, že se vydají za hranice všeobecně známého a na území, kde marketing hraničí s jinými oblastmi: uměním, lingvistikou, vzdělá(vá)ním, ekologií, etikou či technologiemi.

Čeští manažeři jsou každoročně konfrontováni s nejrůznějšími žebříčky světových značek podle jejich finanční hodnoty. Na konferencích a odborných setkáních se tyto seznamy nejednou objeví v prezentacích a vystoupeních českých marketérů. O miliardových hodnotách značek Applu, Googlu či McDonaldu si „kmen českých manažerů“ vypráví táborové legendy. Se značkou jako s běžným a výkonným podnikatelským aktivem však ve skutečnosti pracuje málokterý z nich. Důvody jsou v podstatě tři:

  • nedostatek konfrontace se skutečně živou praxí řízení značky a současnou špičkovou teorií řízení značky
  • podcenění souvislosti mezi problematikou značky a byznysem
  • nedostatek lokální kritické reflexe.

To vše se pokusí změnit  konference „ZNAČKA JE VÁŠ CEO“ se bude zabývat brandingem nikoliv jako designérskou či komunikační disciplínou, ale jako základní řídící perspektivou pro každý podnik působící v dnešním hyperkonkurenčním prostředí.

Manifest konference

Konferenci dnes lze uspořádat o čemkoliv. Existuje formát konference – jmenuje se Interesting – kde společným jmenovatelem příspěvků je, že jsou… zajímavé (interesting). Existuje ovšem i úspěšná londýnská konference Boring – konference o nudě a všech jejich aspektech. Existují konference – jako například TED – jejichž oficiální agendou je inspirativní myšlení, zatímco ve skutečnosti je jejich cílem akumulace sociálního kapitálu, legitimizace soft-ideologického tlaku a stratifikace společenských elit. A potom existuje celá řada konferencí, které jsou stejné jako loňský sníh: přicházejí pravidelně a očekávaně a taky tak odcházejí.

V českém prostředí také není o konference nouze. Jen těch marketingových bylo za rok 2011 několik desítek. Kolik z nich vyvolalo širší reakci? A kolik z nich představovalo spíše mainstreamovou oborovou terapii? Ovšem, na oborové terapii není nic v zásadě špatného: ujistíme se, že to, co děláme, dělají podobně i ostatní a to, co neděláme, nejspíš nestojí za to. Očekávání jsou nízká a proto nejsou zklamána.

Náš cíl je jiný, rádi bychom představili nový koncept konference a to s řadou návazností. Všechny se budou vzájemně doplňovat a vyvrcholí zmíněnou říjnovou konferencí, avšak i po ní plánujeme další akce.

  • V přípravné fázi počítáme s všeobecnou diskuzí k tématu konference a publikace v médiích
  • Rodí se širší spolupráce s Centrem současného umění DOX, kde je možné uspořádat výstavy
  • Připravujeme univerzitní soutěž
  • Detaily, ke kterým určitě dojdeme chceme dále probírat na workshopech a školeních
  • Nasbírané informace bychom nakonec spojili vydáním sborníku

sxc.hu - When advertisers attack by Windchaser

OTÁZKA: Proč potřebujeme další konferenci?
ODPOVĚĎ: Nepotřebujeme ji. My ji ovšem CHCEME. Protože konferenci chápeme jako sborový text: kombinaci opery, hokejového zápasu, kavárenského setkání a knihovny. Chceme konferenci, která bude skutečně plná confero, čili debat, spojování, srovnávání. Konferenci, která překlene – a spojí. Třeba nespojitelné: problematiku fundraisingu pro neziskové organizace a budoucnost cigaretové reklamy; B2B marketing a psaní poezie; marketingové inovace a předpověď počasí. Inovace a podnětná témata se rodí na okraji, vznikají z propojování dosud nepředstavitelných domén.

Naše přesvědčení, že to zajímavé, podnětné a produktivní se v marketingu rodí na periferii, nikoliv v centru, jsme vyjádřili názvem konference: Marketing Fringe je v tomto smyslu příbuzný jiných “fringeových” festivalů, zejména pak toho prvního, původního, edinburského. V další edici Kotlerova Marketing managementu inovaci nehledejme. Hledejme ji tam, kam jsme se zatím ani neodvážili vkročit.

Mezi vystupujícími naleznete Davida Vrbu, Managing Directora společnosti 3M. Ivana Pukana, Directora Group Innovations and Global Brand společnosti Staropramen. Petru Průšovou, Managing Director Czech & Licensees Europe společnosti Millward Brown. Evu Kesslovou, General Managera společnosti Orchestr Berg. Michala Sida, Transformation Programme Managera společnosti T-Mobile. Tomáše Zilvara ze společnosti VICE Česko/Slovensko.

Datum: 3. 10. 2012

Místo konání: Praha, Centrum současného umění DOX, Poupětova 793/1, 170 00

Registrace: přes webový formulář ZDE

Be Sociable, Share!
Zanechej komentář